RomânăEnglezăRusă

 

Acces interzis. Pentru a accesa eBiblioteca este necesar să vă înregistraţi.

Email Imprimare PDF

galerie foto >>

Direcţia de cercetare „Sisteme de tracţiune energoeficiente ale  transportului electric urban de pasageri”

Conducător ştiinţific: conf., dr.ing.  Ilie NUCA

Colectivul de cercetare: conf,dr.ing.Ilie Nuca, prof.,dr.ing.Ion Sobor,  ing.Iurie Rămbu, ing.Vitalie Eşanu, ing.Vitalie Mihalache, ing.Andrei  Râncău, ing.Andrei Motroi.

   Această direcţie de cercetare s-a format la solicitarea firmei autohtone „Informbusiness” şi este axată pe elaborarea algoritmilor de comandă energoeficienţi  a echipamentelor electronice de control  a tracţiunii transportului electric urban de pasageri (troleibuz, tramvai).  Echipamentul electronic  tip SDMC-103 întruchipează ultimele realizări tehnologice în domeniul microelectronicii (controlere grafice)  şi electronicii de putere (module inteligente de putere cu tranzistoare IGBT), a metodelor de comandă a motoarelor de curent continuu cu consum minim de energie.

   Echipamentul SDMC-103 destinat tracţiunii troleibuzelor constructiv reprezintă un  monobloc cu două module principale: de forţă şi sistemul de comandă.  Dimensiunile de gabarit compacte permit amplasarea echipamentului fie în cabina şoferului fie în secţiile laterale jos ale troleibuzului, facilitează conectarea lui atât la linia de alimentare  cât şi la motorului electric.  Panoul de informare digital al sistemului oferă şoferului toata informaţia necesară pentru conducerea efectivă a troleibuzului, testarea completă a echipamentului electronic  şi a motorului electric.

   Indici principali ai sistemului SDMC-103 sunt: puterea maximă 300 kW, tensiunea de alimentare 900 VDC, tensiunea de ieşire 5-900 VDC, frecvenţa de comutaţie 5-8 kHz,  masa 45 kg. În funcţie de trafic sistemul SDMC-103 permite reducerea consumului  de energie cu 30÷40% sau economisirea a cca 60 mii kWh anual de la fiecare unitate de transport. Sistemul de caracterizează printr-un grad avansat de fiabilitate. Termen de recuperare investiţii 10-14 luni.

Vederea generală a echipamentul electronic de comandă al troleibuzului SDMC-103 Sistem de comandă cu microcontroler al echipamentului SDMC-103
Troleibuz asamblat în Regia de Transport Electric Chişinău şi dotat cu echipamentul electronic de comandă SDMC-103

   Sistemul SDMC-103 se foloseşte atât pentru reutilarea troleibuzelor vechi cu sistem de reglare reostatic, cât şi pentru echiparea celor  noi de mai mulţi producători din Rusia (TRANS-ALFA,  Uzina de construcţie de maşini de transport din Volgograd, LiAZ, TROLZA) şi Ucraina (LAZ AUTO SERVICE din Kiev şi IUJMAŞ din  Dnepropetrovsc).  În anul 2007 în comun cu RTE Chişinău pentru probă au fost  asamblate  un troleibuz model TROLZA şi două – model TRANS-ALFA.
   Circa 300  troleibuze echipate cu modulul SDMC-103  se exploatează în 30 oraşe din Moldova, Ucraina,  Rusia şi Argentina.

AddThis Social Bookmark Button

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează